Перегляд за Автор "Ushkarenko O. O."
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ A structure of a synchronous generator excitation system to stabilize the output voltage with frequency fluctuations(Baltija Publishing, 2024-03-06) Ushkarenko O. O.; Ушкаренко О. О.В роботі розглянуто удосконалений спосіб коригування вихідної напруги суднового синхронного генератора при зміні частоти напруги, та виконується розробка структури відповідної системи управління, яка представлена у вигляді графоаналітичної моделі. Запропонований спосіб коригування вихідної напруги полягає у зміні моментів подачі керуючих імпульсів на тиристори системи збудження синхронного генератора в залежності від зміни частоти напруги мережі, що забезпечує стабілізацію його реактивної потужності, і, зрештою, призводить до економії палива.Документ Assessing the effectiveness of using parallel computing in controlling of autonomous electric power plants(2024) Ushkarenko O. O.; Shurmin Y. A.; Vorobiov M. S.У тезах досліджено особливості використання теорії масового обслуговування для оцінки ефективності використання паралельних обчислень при вирішенні завдань управління об’єктами у складі автономних, у тому числі суднових електроенергетичних систем. Наведено моделі систем масового обслуговування для випадків відсутності паралельної обробки даних і для паралельній обробці даних. Отримано кількісні значення для оцінки ефективності використання паралельних обчислень.Документ Automated workstation model of the ship electric power plant parameters monitoring system(2021) Ushkarenko O. O.Документ Development competencies through modeling microprocessor control systems in power engineering(2025) Ushkarenko O. O.; Treshniuk A. I.У тезах розглянуто методику формування професійних компетентностей шляхом моделювання мікропроцесорних систем керування в енергетиці. Запропоновано використання багатокомп’ютерного підходу, що об’єднує можливості середовищ Matlab Simulink та Proteus. Такий підхід дозволяє створювати моделі енергетичних систем з мікропроцесорним керуванням, забезпечуючи реалістичне відображення процесів керування. Описано технічні аспекти поєднання моделей у реальному часі через інтерфейс RS232. Наведено приклади моделювання дизель-генераторної установки та системи збудження синхронного генератора. Методика сприяє розвитку інженерних, цифрових і програмних компетентностей, включаючи алгоритмічне мислення, роботу з мікроконтролерами та розробку керуючого програмного забезпечення. Вона також дозволяє готувати фахівців до викликів автоматизації в енергетичному секторі. Застосування цього підходу значно скорочує цикл розробки та забезпечує ефективне тестування систем керування.Документ Development of a graphical-analytical model of a diesel-generator revolution period measurement process(2023-04-20) Drozdov P. V.; Ushkarenko O. O.Документ Improvement of the functional structure of the ship generators synchronization and load sharing system(2024) Ushkarenko O. O.У роботі розроблено удосконалену структуру системи підключення основного та додаткового генератора до спільного навантаження та розподілу між ними активної потужності. Підвищення точності та ефективності досягається вимірюванням періоду обертання ротора генератора оптичним методом з подальшою обробкою даних у мікроконтролері. Розглянута система може бути використана для керування судновими синхронними генераторами різної потужності, які підключені до спільного навантаження, для забезпечення пропорційного розподілу активної потужності між ними.Документ Improvement of the optical measurement system of the electrical machines rotor angular position(НУК, 2023-09-20) Ushkarenko O. O.Розглянуто конструктивні особливості системи оптичного контролю для вимірювання періоду обертів і кутового положення роторів електричних машин. Методом структурного синтезу та аналізу моделей пристроїв автономних електростанцій розроблено графоаналітичні моделі процесу вимірювання періоду обертів і кутового положення ротора генератора та системи регулювання частоти обертання дизеля.Документ Peculiarities of usage the physical modeling of ship electric power systems in the educational process(Kherson State Maritime Academy, 2024-05-29) Ushkarenko O. O.; Treshniuk A. I.Документ Representation of semiconductor power converters elements in the form of functional structures(2022) Ushkarenko O. O.Документ Structural-functional model for a proactive control system for a ship synchronous generator(2024) Ushkarenko O. O.; Ушкаренко О. О.У цьому дослідженні представлена структурно-функціональна модель системи упереджуючого керування судновим синхронним генератором. Прямий пуск асинхронних двигунів на суднах призводить до значних перепадів напруги в мережі, що може спричинити спрацювання систем захисту та аварійного відключення генераторів. Запропоновано метод упереджуючого регулювання напруги збудження синхронного генератора та його вихідної напруги при підключенні асинхронного двигуна. Основну увагу приділено розробці функціональної моделі, що включає мікроконтролер для оптимізації крутного моменту та регулювання параметрів напруги. Використання розглянутого підходу знижує перепади напруги та підвищує надійність суднової енергосистеми. Також представлені математичні вирази, що описують взаємодію генератора, приводів та контролерів для забезпечення сталої роботи системи. Запропонований підхід дозволяє ефективно управляти змінами в енергосистемі, мінімізуючи негативний вплив на підключених споживачів.Документ Synthesis of a power factor control system for parallel operation of synchronous generator with a network(2025) Ushkarenko O. O.У статті виконується синтез регулятора на основі нечіткої логіки для стабілізації коефіцієнта потужності синхронного генератора, що працює паралельно з мережею, шляхом керування збудженням генератора. Для досягнення мети дослідження використано метод синтезу графоаналітичної форми представлення процедури перетворення інформаційних аргументів функціональними структурами об’єктів систем керування як частин автономних електроенергетичних систем. Це дозволило сформувати математичну модель системи управління коефіцієнтом потужності та провести її аналіз за допомогою багаторівневої декомпозиції для отримання всієї необхідної інформації про основні властивості її елементів з позицій загального системного підходу. У свою чергу, аналіз процесів перетворення сигналів на різних рівнях декомпозиції в системі керування дав змогу вивчити її структурні властивості та зробити висновок про оптимальність її структури. При проектуванні системи управління були використані методи теорії нечіткої логіки, що дозволило повною мірою врахувати явище взаємопов'язаності та нелінійності процесів в автономних електроенергетичних системах. Розроблено модель автономної електроенергетичної системи та отримано результати моделювання роботи синтезованого регулятора коефіцієнту потужності. На основі проведеного моделювання виконано порівняльний аналіз якості регулювання коефіцієнта потужності за допомогою трьох типів регуляторів – нечіткого регулятора, трипозиційного регулятора та ПІД-регулятора. Встановлено, що найкращі показники якості регулювання забезпечує регулятор на основі нечіткої логіки. Використання запропонованої системи керування дає змогу підвищити енергоефективність електроенергетичної системи за рахунок реалізації такої стратегії керування, за якої синхронні генератори працюють в режимах, наближених до оптимальних.Документ System approach principles for the development of computerized control systems(2023) Ushkarenko O. O.; Redka I. V.Документ Using UML-FB in design and modeling of autonomous power plant elements(2025-05-28) Mahmoud M. S. Al-suod; Ushkarenko O. O.У роботі розглянуто побудову моделі автоматизованої системи керування морським дизель-генератором із використанням стандарту UML-FB (IEC 61499) у середовищі FBDK. Запропонований підхід базується на використанні функціональних блоків, що дозволяє точно моделювати поведінку системи в реальному часі. Описано структуру функціональних блоків «DIESEL» і «GENERATOR», їхні вхідні/вихідні змінні та алгоритми роботи залежно від навантаження, обертів ротора та напруги в мережі. Представлено об'єднаний блок «DIESEL_GENERATOR» та результати моделювання його роботи. Також проаналізовано можливість трансформації моделей UML-FB у класичні UML-діаграми з використанням мов перетворення моделей. Висвітлено переваги підходу UML-FB, зокрема можливість чисельного аналізу, масштабованість та адаптацію до реального часу. Запропонований метод підтвердив свою ефективність для побудови систем автоматизованого керування в морській енергетиці.Документ Використання методу структурного аналізу та синтезу при оптимізації моделей систем керування(Гельветика, 2024-05-30) Ушкаренко О. О.; Ushkarenko O. O.У статті розглянуто використання методу структурного аналізу та синтезу логіко-динамічних процесів перетворення аргументів при вирішенні завдання структурної оптимізації на прикладі моделі для дослідження системи частотного керування асинхронним двигуном. На етапі структурного аналізу з використанням зазначеного методу визначено якісні характеристики моделі системи керування, що було досягнуто шляхом її декомпозиції на елементи й підсистеми різного рівня та аналізу зв’язків між ними з використанням графоаналітичної форми запису, що дозволило доповнити їх логічним змістом. Використання методу структурного аналізу та синтезу логіко-динамічних процесів перетворення аргументів дозволило формалізувати зв’язок між структурою моделі системи керування та її ефективністю, виконати аналіз інформаційних потоків у системі керування та дослідити її якісні характеристики. Проведено аналіз логіко-динамічних процесів перетворення аналогових та цифрових сигналів, що відбуваються в різних елементах у складі моделі системи частотного керування асинхронним двигуном. З одного боку, це дало можливість відобразити логіко-динамічні процеси перетворення аргументів на гранично мінімізованому рівні формалізації. З іншого боку, використання такої форми запису процесів перетворення сигналів дозволяє проводити порівняльний аналіз різних варіантів структур моделей систем керування для подальшого вибору найбільш оптимальної з них та формування математичних моделей. На основі цього аналізу обгрунтовано необхідний обсяг та форми подання інформації між елементами моделі системи керування, методів її передавання та обробки для реалізації функцій частотного керування асинхронним двигуном. Практична цінність отриманих результатів полягає в тому, що запропонований підхід дозволяє зменшити часові витрати на розробку, налагодження та модельні дослідження системи керування, виконати програмну реалізацію різних алгоритмів частотного керування асинхронним двигуном для пошуку найбільш ефективного при заданих режимах роботи.