2023
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2023 за Ключові слова "combustion chamber"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дослідження температурного стану жарової труби камери згоряння ГТД термоіндикаторними фарбами та термопарами(2023) Савушкін В. В.; Savushkin Vitalii V.Одним з показників економічної ефективності газотурбінного двигуна (ГТД) є ресурс роботи його окремих елементів, особливо тих, які підлягають заміні при виконанні регламентних робіт, тобто є «витратними матеріалами». Подовження ресурсу до заміни або ремонту таких елементів зменшує кількість регламентних робіт, що зменшує витрати на виведення–введення в експлуатацію ГТД та зменшує вірогідність аварійних випадків. Прикладами таких елементів є робочі лопатки турбін, елементи камери згорання, підшипники, елементи систем змащування та охолодження, тощо. Одним із чинників обмеження ресурсу наведених елементів є безпосередні умови експлуатації, які можуть обумовлюватися робочими процесами двигуна або експлуатаційними умовами стенду. Зношення елементів ГТД, обумовлене робочими процесами двигуна, найчастіше носить характер фізичного руйнування під впливом теплового або механічного навантаження. Саме тому при розробці або модерніза¬ції деталей чи вузлів ГТД особливу увагу приділяють дослідженню стійкості до температурних та механічних навантажень. Експериментальні дослідження теплового стану елементів деталей та вузлів ГТД, дозволяють сво¬єчасно вносити зміни в конструкцію двигуна до введення його в експлуатацію, що приводить до збільшення ресурсу та зменшує вірогідність появи деформацій елементів ГТД. Метою статті є практичне дослідження рівнів теплового навантаження внутрішньої поверхні жарової труби камери згорання при натурних випробуваннях та номінальних режимах роботи газотурбінного двигуна. Розглянуто перспективні методи вимірювання температур та запропоновано способи оцінки температурного стану поверхні жарової труби з можливістю виявлення зон її перегріву використанням термоіндикаторних фарб. Для досягнення мети дослідження запропоновано нову методику побудови температурної карти внутрішньої поверхні жарової труби камери згоряння. Представлено схему та особливості проведення експериментального дослідження. Проаналізовано результати вимірювання температур, приведено показники, які характеризують виявлені недоліки при випробуваннях. Надано практичні рекомендації щодо використання термоіндикаторних фарб в газотурбобудуванні.