Статті (ПЛ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (ПЛ) за Назва
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The integration of military terminology in learning English(2025) Ponomarenko N. M.; Smuhliakova M. K.Глобальні зміни у сфері безпеки та зростаючий попит на спеціалізовані мовні навички зумовлюють необхідність включення військової термінології до програми викладання англійської мови як іноземної. Оскільки військовий дискурс став важливою частиною суспільних дискусій, дипломатичної взаємодії та висвітлення у засобах масової інформації, тривала російсько-українська війна виявила потребу в його розумінні як для військовослужбовців, так і для пересічних громадян. Попри це, систематизовані методи викладання військової термінології часто відсутні у навчальних програмах з англійської мови, особливо у невійськових закладах. Як наслідок, студенти засвоюють такі терміни фрагментарно, а не через кероване навчання. Традиційні методи викладання іноземної мови не можуть забезпечити достатню підготовку студентів до ефективного застосування військової термінології в реальних умовах, таких як кризові комунікації, аналіз ЗМІ та міжнародне співробітництво у сфері безпеки. У статті розглядаються освітні підходи до впровадження військової термінології на заняттях з англійської мови як іноземної. Огляд сучасних досліджень демонструє, що навчання на основі завдань, корпусний аналіз і методи перекладу сприяють кращому засвоєнню військової лексики студентами. Дослідження свідчать, що систематизоване навчання у професійних військових середовищах забезпечує вимірні покращення мовної компетентності. Крім того, вивчення соціальної функції військової термінології підтверджує, що її включення до навчальних курсів EFL не лише сприяє оволодінню мовою, а й готує студентів до участі в сучасному безпековому дискурсі. Використання газетних статей про війни та конфлікти є ефективним методом викладання військової термінології, оскільки вони пропонують реальний, насичений контекстом зміст. Студенти можуть ефективно використовувати військову лексику, виконуючи такі вправи, як класифікація слів, аналіз заголовків, перефразування, дискусії та вправи на переклад. Заохочуючи як розуміння, так і практичне використання лексики, ці методи сприяють правильному використанню військової термінології як в академічному, так і в професійному контекстах.Документ Використання діалектологічних даних у вивченні лінгвокультурології(2025) Бірюкова Діана Валеріївна; Мочалова Наталія Степанівна; Шовкопляс Юлія Олексіївна; Biriukova Diana Valeriyivna; Mochalova Nataliia Stepanivna; Shovkoplias Yuliia OleksiivnaМетою статті є аналіз значення діалектологічних даних у вивченні мови та культури, що є важливою галуззю сучасної гуманітарної науки. У дослідженні розглянуто зв’язок діалектології з мовознавством і культурологією, наголошено на тому, що діалектні особливості мови є не лише засобом комунікації, а й віддзеркалюють образ нації у світі. Діалекти містять важливі культурні пласти, які зберігають історичні, соціальні та етномовні особливості певної спільноти, відображають її традиції, віру-вання, фольклор та уявлення. У статті особливу увагу приділено використанню діалектологічних даних у лінгвокультурологічних студіях, що сприяє кращому розумінню мовної картини світу різних етносів, процесу мовної еволюції та адаптації мовних спільнот у контексті сучасних глобалізаційних процесів. Проаналізовано основні методи збору та оброблення діалектологічних даних, що використовуються в лінгвістичних і культурологічних дослідженнях, зокрема: польові дослідження, інтерв’ю з носіями мови, аудіо- та відеозаписи мовлення, порівняльно-історичний аналіз і структурно-описовий аналіз. Окремо описано роль сучасних цифрових технологій у зберіганні та систематизації діалектних даних. Завдяки розвитку електронних мовних корпусів, баз даних і карт географічного розташування діалектів дослідники мають доступ до значної кількості матеріалу, що сприяє глибшому аналізу мовних особливостей. Висвітлено також вплив соціокультурних змін на діалекти, зокрема процес стандартизації, урбанізації та зміни мовної ідентичності носіїв діалектів. Показано, що в умовах глобалізації та поширення масової культури діалектні особливості можуть поступово асимілюватися, а самобутні мовні форми –зникати. Водночас активне використання діалектологічних даних у лінгвістичних дослідженнях сприяє збереженню, поширенню та відрод-женню інтересу до місцевих мовних традицій. Завдяки комплексному підходу, що поєднує традиційні та сучасні методи дослідження, можна досягти глибшого розуміння динаміки мов та їх культурних аспектів. Це сприяє розробленню ефективних засобів збереження діалектного розмаїття та підтримці мовної ідентичності народів. Діалекти містять важливі куль-турні пласти, які зберігають історичні, соціальні та етномовні особливості певної спільноти, відображають її традиції, вірування, фольклор та уявлення. Використання діалектологічних даних у дослідженнях мови та культури сприяє кращому розумінню мовної картини світу різних етносів, процесів мовної еволюції та адаптації мовних спільнот у сучасних умовах глобалізації, збереженню культурної спадщини.Документ Особливості викладання німецької мови як другої іноземної після англійської(Іліон, 2024) Єганова Л. Л.; Yehanova L.У статті висвітлено основні особливості викладання німецької мови як другої іноземної після англійської: генетична та латинська спорідненість англійської та німецької мов, схожі моменти у вимові та лексиці, граматиці. Визначено зміст поняття друга іноземна мова – мова, яка вивчається після першої іноземної.